امـــروز ترا دستـرس فــردا نیست

امـــروز ترا دستـرس فــردا نیست

و اندیشہ فردات بجز سودا نیست


ضایع مڪن این دم ار دلت شیدا نیست

ڪاین باقے عمر را بها پیدا نیست


#خیام

مفیدترین سرمایه انسان،

مفیدترین سرمایه انسان،

مغزی پر از دانش نیست ...


بلکه قلبـے سرشار از عشق ... 

ودستـے‌خواهانِ یاری رساندن است


روزتون سرشار از مهر و مهربانی

کسانی که ایمان به خود و درونشان

کسانی که ایمان به خود و درونشان ( خداوند ) دارند با جسارت قدم در راهی می گذارند که همزمان با حرکت آنها ساخته می شود و به مقصد عالی خود می رسند، در حالیکه دیگران می‌ ترسند و می گویند هیچ راهی نیست"

گوش کن جاده صدا می زند

گوش کن جاده صدا می زند از دور قدم های تو را 

چشم تو زینت تاریکی نیست 

پلک ها را بتکان 

کفش به پا کن ؛ و بیا...


سهراب سپهرى

اگر وقت ندارے حالم را بپرسی،


اگر وقت ندارے حالم را بپرسی،

درکت می کنم؛

اگر وقت ندارے با من صحبت کنی،

درکت می کنم؛

اگر وقت ندارے مرا ببینی،

درکت می کنم؛

اما اگر بعد از تمام اینها، دیگر دوستت نداشتم،

این بار نوبت توست که درکم کنی... !

یکی درد و یکی درمان پسندد



یکی درد و یکی درمان پسندد

یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران

پسندم آنچه را جانان پسندد



باباطاهر

نه مرا خواب به چشم و


نه مرا خواب به چشم و
نه مرا دل در دست

چشم و دل ، هر دو
به رخسار ِ تو آشفته و مست !

*بیدل دهلوی*

عزیزا کاسهٔ چشمم سرایت

عزیزا کاسهٔ چشمم سرایت


میان هردو چشمم جای پایت


از آن ترسم که غافل پا نهی تو


نشیند خار مژگانم بپایت



باباطاهر

این چند ماه

این چند ماه

که منتظرت بودم

به اندازۀ چند سال نگذشت

به اندازۀ همین چند ماه گذشت



اما فهمیدم

ماه یعنی چه

روز یعنی چه

لحظه یعنی چه

این چند ماه گذشت

و فهمیدم

گذشتن، زمان، انتظار

یعنی چه


دکتر افشین یداللهی


نه باهوشم ،

نه باهوشم ،


نه بیهوشم ،


نه گریانم نه خاموشم


همین دانم که می سوزم ،


همین دانم که می جوشم


پریشانم ، پریشانم ،


چه می گویم؟


نمی دانم


ز سودای تو حیرانم ،


چرا کردی فراموشم؟

مرا هزار امید است و هر هزار تویی

مرا هزار امید است و هر هزار تویی


شروع شادی و پایان انتظار تویی


بهارها که ز عمرم گذشت و بی تو گذشت


چه بود غیر خزان ها اگر بهار تویی


دلم ز هرچه به غیر از تو بود خالی ماند


در این سرا تو بمان ! ای که ماندگار تویی

هرگز منتظر

هرگز منتظر


فردای خیالی نباشیم


سهم مان را از شادی زندگی همین امروز بگیریم


فراموش نکنیم مقصد ، همیشه جایی درانتهای مسیر نیست


مقصد لذت بردن از قدمهاییست ڪ بر میداریم .. 

با من حرف بزن

با من حرف بزن

من تنها تنهایی هستم

که جز تو

کسی‌نمی تواند شریک تنهاییم باشد

با من حرف بزن

که من تنها صدایی هستم

که بی‌تو در سکوت خود خیره می‌‌شوم

با من حرف بزن

که روزگارم نه که نمی گذرد

که تمام دنیای من بی‌تو جمعه می‌‌گذرد...


یادت باشه : کسی رو برای

یادت باشه : کسی رو برای دوستی انتخاب کنی که دلش اونقدر بزرگ باشه که برای جا شدن توش ، مجبور نشی خودتو کوچیک کنی